تبلیغات
Persian Music Portal [+] Partizan 90 . TK - بررسی آهنگ چالیم 2 حسین ابلیس و موژان و سامان
تبلیغات
محل درج آگهی شما

لینک دوستان
مجله اینترنتی میلاد حیدری
مجله اینترنتی میلاد حیدری
.: خوب-بد-زشت :.
.: خوب-بد-زشت :.
Shiraz fun
طنز نوشته های خیلی خنده دار
اخبار آنلاین
ابزار رایگان
هشدار
.::* کسب درآمد عالی از اینترنت 100% تضمینی *::.
ترفند،آموزش،هک،کد های جاوا،ابزار رایکان برای وبمستر ها،دانلود
ترفند،آموزش،هک،کد های جاوا،ابزار رایکان برای وبمستر ها،دانلود
ابزار رایگان
اسپمر اتوماتیک میهن بلاگ
افزایش بازدید
اسپمر اتوماتیک میهن بلاگ
اس ام اس عاشقانه روز
کارت شارژ رایگان
بهترین روش های کسب درآمد در منزل
کارت شارژ... با جوایز
تبادل لینک اتوماتیک
بروزترین سایت علوم دامی
بروزترین سایت علوم دامی
پاتوق من و تو
.:: وروجک سمپادی ::.
ابزار جالب وبلاگنویسی
گروه شاد دختر پسرای ایرونی
شهر شعر
ابزار جالب وبلاگنویسی
.:: وروجک سمپادی ::.
برترین سیستم همکاری در فروش
گروه شاد دختر پسرای ایرونی
LoVely3
شهر شعر
ابزار جالب وبلاگنویسی
گروه شاد دختر پسرای ایرونی
شارژ ایرانسل همراه اول با جوایز
وبلاگ آزاد منش
کارت شارژ آنلاین با جوایز
ابزار ویلاگ نویسان
با موبایلتون پول در بیارین !!!
آموزش زبان نصرت
کد افزایش رتبه گوگل
کد افزایش رتبه گوگل
سرویس تبادل لینک دهنو
پایگاه تبادل تجارب ایرانیان
روباه سیاه
فری جار
سایتی پر از شکلک برای وبلاگ شما
++ فروشگاه سون مارکت ++
انجمن فرزانگان ایران
گالری عکس بازیگران
اس ام اس و جوک
سلطان دانلود
فروشگاه های اینترنتی ایران
اس ام اس جوان
بهترین هابرای دانلود
بزرگترین سایت دانلود کشتی کج در ایران
دفتر رسمی عاشقان
عصر موسیقی
|به روز ترین منبع نرم افزار
پزشکان و مسائل پزشکی
.: انجمن فرزانگان محفل ما :.
همه لینکها || ارسال لینک

بررسی آهنگ چالیم 2 حسین ابلیس و موژان و سامان

تاریخ: امروز, :یکشنبه 1 خرداد 1390 نویسنده:puyan 3zar

موضوع: نــقــد | Crits-

سلام دوستان
با نقد و بررسی کار جدید حسین ابلیس و موژان و سامان بنام چالیم 2 در خدمتتون هستیم.

مقدمه :
همانطور که مطلعید این آهنگ ورژن دوم آهنگ چالیم هستش که ورژن یک با همکاری موژانYZ ؛ سهندQuazi و مهراد اجرا شد چنانکه رپلرزه با همین آهنگ تونست در دنیای موسیقی رپ به شهرتی برسه، آهنگی با ریتم زیبا و از همه بهتر کلیپ خاصش که به سرعت پخش و مورد توجه قرار گرفت . موژان YZ یکی از افرادی هست که تو رپلرزه آمریکا به فعالیت پرداخته آهنگای خاص و زیبایی رو تا به حالا ارائه داده و تونسته نظر خیلی از افراد رو به خودش جذب کنه آهنگهایی نظیر عروسک من و نذار تو از این دسته هست .
سامان PI رو نیز از پارسال همه با آهنگ چکمه که حرفه ای روش کار شده بود شناختیم . رپلرزه توسط سهند در ایران پیشرفت بیشتری کرد اما نتونست خودشو اینجا به اثبات برسونه.
و اما حسین(ابلیس) رپری از نسل قدیم که به نظر خودش و خیلیا یکی از 4 پایه رپ فارس هست، تسلط بر اجرا و تکست های فوق العاده همچنین سابقه طولانی حسین رو جزو برترین رپ کن های تاریخ رپ فارس مبدل کرده، که بعد از چند سال باز به صحنه برگشت البته دو سال پیش آهنگی به نام حسرت منتشر کرد که اکثرا فکر کردند حسین با آلبومش خواهد آمد و انفجاری در رپ رخ میده آلبومی که اکثرا میگفتن یکی از بهترین آلبومهای رپ فارس میشه اما این آلبوم به دلایلی بیرون نیومد و سکوت حسین همچنان باقی موند تا این آهنگ که تقریبا قول یک ساله به هواداران داده بودند . تسلط حسین بر مانور در اجرا و استایل خاصش در گذشته محبوبیت مثال زدنی پیدا کرده بود محبوبیتی که حسین رو جز اولین رپرای ایران معرفی میکنه آهنگهایی نظیر ابتکار ما و اجتماع ما از کارهای ماندگار تکی حسین هست و همکاری های حسین با خواننده های مشهور رپ که حاصل آن بهترین آهنگ ها شد .


در آمدی بر نقد آهنگ :
خب همانطور که مطلع هستید ورژن دوم آهنگ چالیم هستش با اجرای موژانYZ و سامان PI بهمراهی حسین ،آهنگی شنیدنی که از موضوعات و اجراهای متفاوت برخوداره و نشان از وقت زیاد در ارائه این آهنگ هست،آهنگی بسیار متفاوتتر از چالیم یک و یک همکاری منحصر به فرد بین رپلرزه و حسین جای تامل بود بعد از خبری که سال پیش به دستمون رسید مبنی بر همکاری این دو، کسی انتظار چنین همکاری رو نداشت و حدس و گمان هایی راجع به اسم و موضوع آهنگ زده میشد تا بالاخره زمان پخش اون فرا رسید .

نقد موضوعی و بررسی سبک آهنگ :
موضوع این آهنگ جای تامل زیادی داره و ورس های این آهنگ کاملا مسیر جدایی رو طی میکنه ورس اول هم سویی با نسخه قبلی آهنگ داره ورس دوم که جای بحث زیادی خواهد داشت و ورس سوم نیز در حالت گنگ پارتی بیان شده این آهنگ از تکست خاصی برخورداره که در ادامه بهش اشاره میکنیم اما فاقد محتوای سنگین و آهنگی که بشه اون رو فوق العاده توصیف کنیم هست اگر حاصل چنین همکاری موضوعی متفاوتتر از این بود خیلی بهتر میشد البته نمیشه خرده گرفت معمولا حاصل اینچنین همکاری هایی همیشه اینچنین موضوعها و سبکهایی هست و انتظاری بیشتر نمیره جای تامل هم داره که چرا این اسم این آهنگ رو چالیم2 معرفی کردند!

کلیپ شناسی :
بالاخره بعد از مدت ها انتظار کلیپ چالیم 2 با حضور حسین ( ابلیس) و موژان و سامان به بیرون اومد . همون طور که میدونیم این اولین موزیک ویدیو حسین هستش که این یه نکته مثبت در کارنامه حسین محسوب میشه زیرا موزیک ویدیو رسمی یکی از فاکتورهای مهم در صنعت موسیقی به حساب میاد. این موزیک ویدیو هم همانند دو کار دیگه موژان یعنی عروسک من و چالیم یک کلیپ بسیار پر خرج و هزینه بوده و کارگردانی این موزیک ویدیو بر عهده علی زمانی کارگردان مطرح و توانمند ایرانی در زمینه موزیک ویدیو سازی در آمریکا بوده و از نظر فنی و فیلم برداری این کلیپ از سطح بسیار بالایی بر خوردار هستش . از نظر سیر داستانی این کلیپ مثل خود آهنگ سیر داستانی چالیم یک قسمت اول این آهنگ رو طی میکنه که سامان و موژان و سهند اون آهنگ رو اجرا کردن . ماشین های اسپورت و پارتی در استخر و ویلای مجلل و میز بیلیارد و سواحل کالیفرنیا تم این موزیک ویدیو هستن که با موضوع آهنگ همگون هست . با وجود اینکه که این موزیک ویدیو با فرهنگ بخشی از جامعه ما نمیخوره ولی در حرفه ای بودن این موزیک برای یه آهنگ پارتی و گنگ شکی نیست و همه رپر های معروف که در این سبک فعالیت میکنند مانند فلو ریدا و سولجا بوی موزیک ویدیو هاشون به این سبک هست. در آخر برای همه دست اندر کاران این موزیک ویدیو آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم که باز هم شاهد موزیک ویدیو از حسین باشیم .

بررسی آهنگ :
آهنگ در 3 دقیقه و 52 ثانیه خلاصه شده شامل 3 کروس و 3 ورس میباشد .

کروس :
دافا هاین و رو همدیگه // یکی‌ توی آب یکی‌ رو تخت میده
ثابت شده تو مستی بم // اینا منو میخوان آخه تو هر جیبه
منو بگردی صدی در میاد // که البته دلاره همه تجهیزات
کامله دافی همه تفریحات و // تجربه میکنه با جمع منفیا

بررسی کروس :
کروس این کار از لحاظ محتوا و درون مایه ضعیفتر از ورسها نوشته شده، کروس هر آهنگی باید نهایت قدرت و مفهوم رو بده، این کروس حداقل موضوع گنگ که یکی از موضوعات کلی آهنگ هست رو در برنداشت و یک نوشته معمولیه،این رو هم میشه برداشت کرد در کروس موضوع اصلی آهنگ بیان میشه .
از لحاظ اجرا ،مشکلی که حس میشه اینه که بعد از اتمام ورس اول و شروع کروس آهنگ از اوجش خارج میشه در صورتی که باید برعکس باشه کمی صدا در کروس پایین میاد،افکتهای مختلفی رو صدا صورت گرفته و باعث بهتر شدن این قسمت کرده،کروس با 4 بیت مختلف اجرا میشه،دو بیت آخر در اجرا بهتر شده در کل کروس میتونست با این وقت زیاد بهتر از این ها خوانده بشه .


ورس 1 :
حرفای توی آلبوم سند نی // با مشت بعد از این، حالا به بد
جلو میرم جا خوش تر از این // نمیبینی آخه پات خورد عرق ریخت
آف کورس ترقی‌ میکنی // و نمی‌کشی آب حوض بعد از این
کار ماهم شده ساپورت و تشویق // با دشمن افعی آلبوم کرست نی
حالا شما می‌خوای باز دشمنم شی // با مشتی از ریگ با گرگ طرف شی
منو میبینی‌ که یاغی ام تو رپ // راه میرم رو ابرها جادوم هست تو دست
مینویسم چرا قانون از اونور // باتوم از رو قسط جاش رو دستون هست
حالا توام بگو وطن ندارم // همه لقد میزنن که من نرم فرا تر
تو به جاسوسا بگو دیگه چرند نبافن // ماها امکانات نداریم و منم الانم
که دارم رپ میگم سره شب است در ارم // قفل کردم و توی اتاق غزل تلاوت
میکنم و درس میدم روزا علف طبابت // تا که آروم بشی‌ نگه رجز برا من
همه هم شهری های من خزن سوا از // آره اونایی که رپ بازن کرست سرو وضع
توی تاریکی‌ منم مثه شبح شبا عکس // میگیرم و بعد میدم روی ورق شهادت

بررسی ورس 1 از لحاظ محتوا :
ورس 1 دارای تکست مفهومی بالایی هست در عین حال بدلیل کمی گنگ بودن کلمات، شنونده در بار اول نمیتونه منظور خواننده رو درک کنه تکست ورس آنطور که باید روان ، نوشته نشده در بعضی جاها بدلیل اینکه از مصوت های زیاد در یک مصرع استفاده شده بر نحوه اجرا تاثیر گذاشته و سرعت اجرا رو میگیره معمولا هرچه در یک بیت از 2 یا 3 مصوت هم سو استفاده بشه هم تکست رند تر میشه هم به گوش شنونده راحتتر میشینه این ورس در 13 بیت گفته شده که اگر میشد زودتر پایان داد بهتر بود کمی ورس طولانی و خسته کننده میشه و حس هیجان رو اینطوری کاهش میده .خواننده در این ورس ابتدا به حرفه ای بودن کار خودش اشاره داره و سپس به فاصله کاراش با بقیه اشاره داره و بعد در مورد سختی ها یی که در این راه متحمل شده صحبت میکنه .

بررسی ورس 1 از لحاظ اجرا :
اجرای این ورس توسط موژانYZ صورت میگیره ، پختگی تو صداش حس میشه،به وضوح میشه حس کرد که کار زیادی رو استایل صدا صورت گرفته طوری که در ابتدای اجرا تشابه زیادی با صدای هیچکس پیدا میکنه اما رفته رفته بدلیل طولانی شدن رو شنونده تاثیر منفی میزاره قدرت بیان کلمات در مقایسه با ورس بعدی بسیار متفاوته اول ورس پر قدرت شروع میشه بیت 2 و 3 بدلیل مشکلی که بالا اشاره شد رو سرعت یه نواخت آهنگ تاثیر گذاشته اما استایل کلی خوب شده مانور خواننده خوبه اوج گیری ورس مناسبه،سرعت معمولی در اجرا داره که در اوایل ورس مقداری کم و زیاد میشه در کل کمی یکنواخت بودن و خسته شدن شنونده 1 نکته منفیه .


ورس 2 :
دمه دنیا گرم كه تا حالاش حال داده // به منو دورو وری هامم 2 تا بال داده
كه بریم بالا ببینیم و آسمون و لمس كنیم // عین پرنده ها سر صبحی سر حالیم
همیشه سعی میكنیم خاص باشیم // اگه بدی دیدیم ولی با خوبی مون پاس دادیم
و این بوده داستان اینجوری واس ما رفته جلو // اما این رویه آسفالت
گاهی اوقات نه جواب نمیده // اون كه قلاده داشته خلاف نمیگه
از این لات الكی هام آدم كلافه میشه // یارو 6 جیب می پوشه تو قیافه میره اه
خره به دمبه نمیره بعد میشینه خالی میره // میگه تک بودیم و 10 نفرو زدیم كردیم زیره قمه
كلان رو ما گیره نمه خیابون رفیقه منه // هر رو تو ما یكی كمه
خلاصه که حاجی فیلم هندیه // اما دورو وره ما نه این فنتیه
همه خودشونن كسی بوی جلفی نمیده // هر خری نمیاد پیشمون زرتی بشینه
لپه حرفو نمیشه خورد // ما با تو دوستای خوبی اصن (اصلا) نمیشیم چون
نسبته من به تو مثل آرد به الكه // این آرد الک میخواد این رسمه فلكه هه هه

بررسی ورس 2 از لحاظ محتوا :
ورس دوم نسبت به اولی نوشته قویتری داره از کلمات صریح و رند استفاده شده که شنونده با دقت کردن منظور خواننده رو درک میکنه از قافیه های یکسان و خوبی برخورداره، این نوشته کلا موضوعی گنگ و دیس داره و نکات بسیاری در تکست است کلا به 2 قسمت تقسیم میشه ، قسمت اول ) حسین اشاره به کارها و راهی که تا به حالا رفته داره و در قسمت بعدی به نظر میاد نیش و کنایه به شخص خاصی میزنه این ابیات رند نوشته شدند و با وجود اصطلاحات مناسب مفهوم رو به سادگی منتقل میکنند و در ادامه نیز خودشو از رفتارهای ریاکارانه مبرا میداره .
در مجموع از لحاظ نوشته رپی در سطح مطلوبیه اما بهرحال یک نوع کار کنگ هست و از حیث بار معنایی عامیانه ( اجتماعی ) نمره ای نداره .

بررسی ورس 2 از لحاظ اجرا :
اجرای حسین نمونه بارز رپ حرفه ای رو نشون می ده که با تمام قدرت میخونه، یک اجرای قوی و تقریبا بدون نقص .ابتدای ورس، اجرا به خوبی روی بیت سواره و مخاطب رو جذب میکنه و در ادامه سیر صعودی متناوب و خوبی رو داره به دلیل اینکه اکثر ورس قافیه های هم سویی داره اجراش راحتتر شده سرعت نیز در اجرا به طور صحیح کم و زیاد میشه بیشتر ابیات سرعتی خونده میشه و از این حیث هیجان بالایی به آهنگ داده و در این قسمت (میگه تک بودیم و 10 نفرو زدیم كردیم زیره قمه /كلان رو ما گیره نمه خیابون رفیقه منه // هر رو تو ما یكی كمه ) به اوج خودش میرسه و در ادامه هم به شکل مناسبی خاتمه پیدا میکنه میشه گفت جالبترین بیت هم آخرینش باشه (نسبته من به تو مثل آرد به الكه // این آرد الک میخواد این رسمه فلكه هه هه )
در کل ورس تهاجمی اجرا میشه و نقصه خاصی نداره فقط هیچ ربطی نه به موضوع آهنگ داره نه به ورس بعدی .


ورس 3:
اگه صبر کنی‌ همه ترکیبارو // قاطی‌ میکنم و واسه همه من گیلاس
میریزم و واسه اهل شهر سیگارو // خالی‌ میکنم و ببین علفم چیکار
می‌کنه که با ماها دوست باشی و‌ //آغوش وا کنی ما پول پارتی رو
راه میندازیم آمپول بازی رو // تا جون داری تو با دود چالی و
یه روز اسممو با جوشکاری رو // سردره شهرمون چارگوش آویزون
میکنن و میگن آس بود حاجیتون // هر کی‌ که شنید میگه آخ جون شارژ میشد
دیگه خسته از فوضولای پیرم که // پشت سرم هی‌ میگن دروغهای بی ربط
زندگی‌ مثه اروپای ریلکسه // واسه همین بهتر از غروبای دیگست
برپا برجا کورو داره میرقصه // لذت میبره از بوم بوم ای این رپ
یا که نعشه از شروع داره میرقصه // بد شکیه اگه دروغ باشه این تخت

بررسی ورس 3 از لحاظ محتوا:
اکثر محتوای این ورس در غالب پارتی نوشته شده و همخوانی خوبی با نسخه قبلی و اسم
آهنگ داره .این قسمت از اصطلاحات خاصی استفاده نشده و نوشته فان مانندی رو در بر داره، از قافیه بازی خوبی استفاده شده اما اصلا قوی و محکم نیست .
این ابیات معنی خاص و جالبی رو پیدا کرده و از قالب بندی درستی استفاده شده(میکنن و میگن آس بود حاجیتون // هر کی‌ که شنید میگه آخ جون شارژ میشد/دیگه خسته از فوضولای پیرم که // پشت سرم هی‌ میگن دروغهای بی ربط )
نکته بعدی اینه که در دو سه بیت آخر قافیه های نا منظمی پیدا میکنه و به دل نمیشینه
در کل تکست از لحاظ رعایت اصول و قواعد تقریبا خوبه اما محتوا و درونمایه خاصی نداره .

بررسی ورس3 از لحاظ اجرا :
صدای خواننده زیاد جالب به نظر نمیرسه ولی نحوه اجرای مناسبی رو داره ودر عین حال کلمات با قدرت کافی و واضح بیان میشن این ورس از سرعت متوسطی برخوردار هست و یکنواخت خونده میشه نکته ای که هست اینه که حس این قسمت خیلی کمه اون شور و هیجان رو زیاد منتقل نمیکنه و در آخرای ورس خسته کننده میشه .در کل از دو ورس قبلی کیفیت کمتری داره .


بررسی فنی آهنگ :
بیت این کار با سمپل ساخته شده بطور کاملآ حرفه ای بر خلاف چالیم 1 که دست ساز نبود و یه بیت کاور بود, بیشتر صداها و ضرب هایی که برای ساختن این بیت بکار بردن از پک nexus استقاده شده, از نکات ساخت این بیت میشه اشاره کرد به اول آهنگ, که با ضرب طبل شروع میشه که این معنی رو به شنونده میرسونه که آهنگ یه کار پارتی هست این ضرب حتی زیر کروس هم تکرار میشه با صدای پایین تر چون صداهای زیادی به این قسمت از آهنگ دادن که معمولآ کروس باید شلوغ بشه و فضای بیشتری به بیت باید داده بشه البته نوع تکست کروس هم یه کار پارتی هست, بعد کروس اون ضرب فید میشه و تبدیل به یه کار به اصطلاح هیپ هاپ تر میشه که آهنگساز این کار و به خوبی انجام داده , اما این آهنگ 2 وژن Dirty و Clean داشت که در ورژن Dirty از الفاظی استفاده می شه که برای پخش مناسب نبوده ولی برای رادیو ورژن Clean داده می شه , از نظر تکست و استایل باید بگم که یه کار متفاوت بود و یه مسیر خاص رو طی نمیکرد هر کدوم از ورس ها معنی خاص خودشو داشت, ورس اول یه استایل خسته داشت که تکست اونو میتونیم به دو قسمت تقسیم کنیم اجتماعی و گنگ, ورس دوم یه استایل فوق العاده جذاب و سخت داشت که سیر یکنواخت نداشت گاهی به آهنگ سرعت میداد که کلماتو اتک و فست بیان میکرد تکست این ورس رو هم میشه به دو قسمت تقسیم کرد اول اشاره میکنه به فضای اطرافش و اینکه اگه از کسی بدی دیده با خوبی جوابشو داده اما قسمت دوم تکست گنگ میشه . نکته جالب توجه آخر این ورس هست که حسین از اون خنده های معروفش میزنه که اینم معنی خاص خودشو داره, ورس سوم یه استایل اسلو و خمار بکار برده که به نوع تکست کارش هم میاد نکته جالب تو این ورس این بیت هست :
دیگه خسته از فوضولای( پیرم) که پشت سرم هی‌میگن دروغهای بی ربط
از نظر میکس و مستر, کار فوق العاده و بی نقص بود .

بررسی کلی آهنگ :
آهنگ جالب و زیبایی شده و همکاری رپلرزه و حسین رو شاهد هستیم آهنگی که به ظاهر در ادامه نسخه قبلی تهیه شده، آهنگی که با بازگشت حسین به دنیای موسیقی رپ همراهه و نظر خیلی هارو به خودش جلب کرد! آهنگی که موضوعات مختلفی رو دنبال میکنه و دو قسمت گنگ و پارتی رو داراست،همه انتظار داشتند حسین با آهنگی اجتماعی برگرده اما با اینچنین موضوعی بازگشت .
آهنگ در 3 ورس با صداها و استایل متفاوت اجرا شده در ورس اول شاهد اجرای قویتر موژان نسبت به قبل بودیم در عین حال تکست مفهومی حسین نیز استایل خاص و کوبنده داشت بهمراه اجرای فست و تکست عمیقش سامان هم جالب کار کرده بود و با تکست خودش آهنگ رو به ورژن قبلیش بیشتر نزدیک کرد آهنگ فاقد اینترو و اوترو بود، کروس نیز در حد معمولی اجرا شد اینکه 1 کروس نیز قبل از ورس 1 اجرا شد به زیباتر شدن آهنگ کمک کرد .
نکته ای که باید اشاره کنم درباره برداشت خیلی از افراد در مورد تکست این آهنگه مخصوصا ورس حسین،نباید با جو سازی کسی رو علیه کسی تحریک کرد و به نظرم قصد خواننده فقط جنبه نشان دادن قدرت بود به مخاطبان نه چیزه دیگه ای .
و در آخر انتظار بیشتری از آهنگی که 1 سال خبرش بود میرفت که کمی بیشتر روش کار بشه
و بتونن نفوذ بیشتری رو قشر های مختلف داشته باشن .


دانلود آهنگ :

Clean Version - Bit Rate : 192kbps

DIRTY - Bit Rate : 192kbps

تکست آهنگ :

کروس :
دافا هاین و رو همدیگه // یکی‌ توی آب یکی‌ رو تخت میده
ثابت شده تو مستی بم // اینا منو میخوان آخه تو هر جیبه
منو بگردی صدی در میاد // که البته دلاره همه تجهیزات
کامله دافی همه تفریحات و // تجربه میکنه با جمع منفیا

ورس 1 :
حرفای توی آلبوم سند نی // با مشت بعد از این، حالا به بد
جلو میرم جا خوش تر از این // نمیبینی آخه پات خورد عرق ریخت
آف کورس ترقی‌ میکنی // و نمی‌کشی آب حوض بعد از این
کار ماهم شده ساپورت و تشویق // با دشمن افعی آلبوم کرست نی
حالا شما می‌خوای باز دشمنم شی // با مشتی از ریگ با گرگ طرف شی
منو میبینی‌ که یاغی ام تو رپ // راه میرم رو ابرها جادوم هست تو دست
مینویسم چرا قانون از اونور // باتوم از رو قسط جاش رو دستون هست
حالا توام بگو وطن ندارم // همه لقد میزنن که من نرم فرا تر
تو به جاسوسا بگو دیگه چرند نبافن // ماها امکانات نداریم و منم الانم
که دارم رپ میگم سره شب است در ارم // قفل کردم و توی اتاق غزل تلاوت
میکنم و درس میدم روزا علف طبابت // تا که آروم بشی‌ نگه رجز برا من
همه هم شهری های من خزن سوا از // آره اونایی که رپ بازن کرست سرو وضع
توی تاریکی‌ منم مثه شبح شبا عکس // میگیرم و بعد میدم روی ورق شهادت

کروس :
دافا هاین و رو همدیگه // یکی‌ توی آب یکی‌ رو تخت میده
ثابت شده تو مستی بم // اینا منو میخوان آخه تو هر جیبه
منو بگردی صدی در میاد // که البته دلاره همه تجهیزات
کامله دافی همه تفریحات و // تجربه میکنه با جمع منفیا

ورس 2 :
دمه دنیا گرم كه تا حالاش حال داده // به منو دورو وری هامم 2 تا بال داده
كه بریم بالا ببینیم و آسمون و لمس كنیم // عین پرنده ها سر صبحی سر حالیم
همیشه سعی میكنیم خاص باشیم // اگه بدی دیدیم ولی با خوبی مون پاس دادیم
و این بوده داستان اینجوری واس ما رفته جلو // اما این رویه آسفالت
گاهی اوقات نه جواب نمیده // اون كه قلاده داشته خلاف نمیگه
از این لات الكی هام آدم كلافه میشه // یارو 6 جیب می پوشه تو قیافه میره اه
خره به دمبه نمیره بعد میشینه خالی میره // میگه تک بودیم و 10 نفرو زدیم كردیم زیره قمه
كلان رو ما گیره نمه خیابون رفیقه منه // هر رو تو ما یكی كمه
خلاصه که حاجی فیلم هندیه // اما دورو وره ما نه این فنتیه
همه خودشونن كسی بوی جلفی نمیده // هر خری نمیاد پیشمون زرتی بشینه
لپه حرفو نمیشه خورد // ما با تو دوستای خوبی اصن (اصلا) نمیشیم چون
نسبته من به تو مثل آرد به الكه // این آرد الک میخواد این رسمه فلكه هه هه

کروس :
دافا هاین و رو همدیگه // یکی‌ توی آب یکی‌ رو تخت میده
ثابت شده تو مستی بم // اینا منو میخوان آخه تو هر جیبه
منو بگردی صدی در میاد // که البته دلاره همه تجهیزات
کامله دافی همه تفریحات و // تجربه میکنه با جمع منفیا

ورس 3:
اگه صبر کنی‌ همه ترکیبارو // قاطی‌ میکنم و واسه همه من گیلاس
میریزم و واسه اهل شهر سیگارو // خالی‌ میکنم و ببین علفم چیکار
می‌کنه که با ماها دوست باشی و‌ //آغوش وا کنی ما پول پارتی رو
راه میندازیم آمپول بازی رو // تا جون داری تو با دود چالی و
یه روز اسممو با جوشکاری رو // سردره شهرمون چارگوش آویزون
میکنن و میگن آس بود حاجیتون // هر کی‌ که شنید میگه آخ جون شارژ میشد
دیگه خسته از فوضولای پیرم که // پشت سرم هی‌ میگن دروغهای بی ربط
زندگی‌ مثه اروپای ریلکسه // واسه همین بهتر از غروبای دیگست
برپا برجا کورو داره میرقصه // لذت میبره از بوم بوم ای این رپ
یا که نعشه از شروع داره میرقصه // بد شکیه اگه دروغ باشه این تخت

امتیاز به اجزای کار :

نمراته تکست از نظره معنی و مفهوم عامیانه و متناسب با موضوع در ورس ها + کروس به صورته جدا گانه:

ورس 1 : 7.7 از 10
ورس 2 : 8.6 از 10
ورس 3 : 7.5 از 10
کروس: 7.4 از 10

نمراته تکست از نظره رعایته اصول و قاعده ی مربوط به رپ(سیلاب و وزن و...)در هر ورس به صورته جدا گانه:

ورس 1 : 7.9 از 10
ورس 2 : 9 از 10
ورس 3 : 7.6 از 10
کروس: 7.5 از 10

نمراته استایل در هر ورس + کروس به صورته جداگانه:

ورس1 : 8.3 از 10
ورس 2 : 9.3 از 10
ورس 3 : 7.8 از 10
کروس: 8 از 10

نمرات بیت و میکس و مستره کار و ضبط وکال:

بیت : 9.5 از 10
میکس و مستر : 10 از 10
ضبطه ووکال : 10 از 10


آمار سایت
کل بازدید:
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :